Type 2 diabetes
3574
post-template-default,single,single-post,postid-3574,single-format-standard,eltd-core-1.0,eltd-boxed,minnesota-ver-1.0,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-animate-height,eltd-dark-header,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
 

Blog

Type 2 diabetes

“Sundhedsstdiabetesyrelsen anbefaler, at voksne er aktive mindst 30 minutter om dagen med moderat- til høj intensitet. Derudover bør du også to gange om ugen øge og vedligeholde din kondition, muskelstyrke og knoglestyrke. Her skal træningen være af høj intensitet og vare 20-30 minutter.

Anbefalingerne gælder, uanset om du har diabetes eller ej.

Her kan du læse om Sundhedsstyrelsens anbefalinger for fysisk aktivitet opdelt efter aldersgruppe.

Anbefalinger for fysisk aktivitet for voksne (18-64 år)

Du kan læse baggrunden på engelsk som beskrevet i British Journal of Sports Medicine her

eller her

Er du ny til diabetes 2 diagnosen, eller vil du vide mere om tilstanden – så kan du vælge at downloade en detaljeret pjece her

 

Kilde:

Sundhedsstyrlesen

British Journal of Sports Medicine (Br J Sports Med 2016;50:1379-1381 doi:10.1136/bjsports-2015-094895)

Diabetesforeningen

 

 

Jens Erik Jørgensen

Praktiserende fysioterapeut. MScPT. Godkendt Specialist i Muskuloskeletal Fysioterapi

Follow: