Motion - Fysnet.dk
894
page-template-default,page,page-id-894,page-child,parent-pageid-908,eltd-core-1.0,eltd-boxed,minnesota-ver-1.0,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-animate-height,eltd-dark-header,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
 

Motion

Den aktuelle forskning har vist at fysisk aktivitet har stor effekt:

  • Personer, som normalt er inaktive, kan forbedre deres helbred og fysiske velvære ved at bevæge sig regelmæssigt.
  • Personer i alle aldre, børn, voksne, ældre, kvinder som mænd, opnår positive fysiologiske ændringer som følge af fysisk aktivitet.
  • Fysisk aktivitet behøver ikke at være anstrengende for at man opnår sundhedsmæssige fordele.
  • Fysisk aktivitet har mange positive effekter på kroppens funktioner. Virkningerne på hjerte, kredsløb og muskler har i mange år været kendt. Det er også værd at bemærke motions positive indflydelse på stofskiftet og på hormon- og immunsystemet.
  • Mange af de positive effekter fra fysisk aktivitet – både fra udholdenhedstræning og fra styrketræning – aftager i løbet af få uger. Hvis aktiviteten helt ophører forsvinder effekten inden for 2 til 8 måneder.
  • Fysisk aktivtitet medfører socialpsykologiske gevinster i form af livsglæde, overskud, social trivsel, selvtillid og handlekompetencer, endvidere er det bevist, at der er en positiv sammenhæng mellem fysisk aktivitet og kognitive processer, som forudsætter læring hos børn

Se eventuelt dette link: Sundhedsstyrelsen

Har du brug for hjælp til tilrettelæggelsen af et personligt træningsprogram, book en tid og få det prøvet programmet af i træningssalen på Hjulmagervej 34.